Projectmanager toernooien (36 uur)

Solliciteer nu

Projectmanager toernooien (36 uur)

Bij Stichting Nederlands Debat Instituut zoeken we per december/januari(startdatum in overleg) een projectmanager toernooien om ons team te komen versterken.

Full-time · Amsterdam

Al vijfentwintig jaar is het onze missie om ervoor te zorgen dat jongeren overtuigender durven spreken, zorgvuldiger leren luisteren en altijd nieuwsgierig blijven naar de ideeën van anderen. Dat doen we door het geven van debattrainingen in de klas, het verzorgen van nascholing aan docenten, het organiseren van landelijke en regionale debattoernooien en het ontwikkelen van lesmateriaal – zelfstandig en samen met (educatieve) partners. Wij werken op honderden scholen in het primair, voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs. De komende jaren focussen wij extra op de ontwikkeling van taal- en burgerschapsvaardigheden van vmbo’ers en mbo’ers. Door (de aandacht voor) onze activiteiten op deze doelgroepen af te stemmen, willen wij hen en hun docenten zo goed mogelijk ondersteunen.

Meer over ons en onze missie vind je op www.schooldebatteren.nl.

Over de functie:

Elk schooljaar organiseren wij landelijke debattoernooien voor leerlingen en studenten uit heel Nederland. Dit is ondertussen een hele lijst: het NK Debatteren voor havo/vwo-leerlingen, vmbo-leerlingen, mbo-studenten en onderbouw-leerlingen – in totaal maar liefst zeven toernooidagen met zo’n 2.000 deelnemende leerlingen en studenten, 180 docenten en meer dan 100 vrijwillige juryleden. Voor debaters hét moment om samen met jongeren van andere scholen te debatteren over verschillende maatschappelijke onderwerpen en te strijden om de eer zichzelf een jaar lang Nederlands kampioen te mogen noemen.

Als projectmanager toernooien organiseer jij deze landelijke toernooidagen. Uiteraard doe je dit niet alleen; je werkt samen met collega’s, maar jij houdt het overzicht en stuurt aan waar nodig. Je werft scholen om deel te nemen, hebt contact met docenten, zoekt gastlocaties, maakt draaiboeken, stelt een goedlopend programma op voor een feestelijke toernooidag, bedenkt samen met de trainers en partners prikkelende stellingen over verschillende maatschappelijke onderwerpen, regelt alle logistieke zaken en zorgt dat iedereen – collega’s, docenten, juryleden – in aanloop naar en op de dag zelf op de hoogte is.

We beschikken over een groot netwerk aan scholen dat al jaren meedoet aan onze activiteiten, maar we hebben ook een sterke groeiambitie. Een onderdeel van de functie is daarom het enthousiasmeren van nieuwe scholen om met debat aan de slag te gaan. Dit zijn zowel scholen die contact met ons opnemen, maar ook scholen die wij op eigen initiatief benaderen. Dit doe je samen met de projectmanagers trainingen.

Dit ga je doen:

• Fungeren als eerste aanspreekpunt voor scholen die ons benaderen over de toernooien, maar ook actief zelf scholen werven voor deelname;

• Werven van en samenwerken met gastlocaties voor de organisatie van de toernooien;

• Opstellen van een interessant (wedstrijd)programma en overzichtelijke draaiboeken;

• Samen met de trainers en partners zorgen voor interessante stellingen over verschillende maatschappelijke onderwerpen;

• Communicatie met scholen over voorbereiding en praktische zaken in aanloop naar de toernooien;

• Aansturen van de teamleden tijdens de toernooidagen;

• Overzicht houden van de kosten van de toernooien;

• Samen met de jury-coördinator vormgeven van de opleiding en informatie richting de poule van vrijwillige juryleden.

Wij zoeken iemand die:

• een afgeronde mbo/hbo/wo-opleiding heeft;

• een paar jaar werkervaring heeft;

• heel erg houdt van en goed is in organiseren, regelen en samenwerken;

• nauwkeurig is, snel kan schakelen en goed het overzicht kan bewaren;

• zelfstandig en resultaatgericht kan werken;

• proactief is en een kei in (nieuwe) contacten leggen;

• communicatief heel sterk is en een uitstekende beheersing heeft van de Nederlandse taal;

• enthousiast is over debatteren of wil hier meer over leren;

• affiniteit heeft met onze doelgroep;

• natuurlijk helemaal achter onze missie staat.

Wij bieden jou:

• een salaris tussen de 2.650 en 2.950 euro bruto per maand op basis van 36 uur, afhankelijk van je kennis en ervaring;

• de mogelijkheid tot 1 à 2 thuiswerkdagen en een thuiswerkvergoeding;

• een werklaptop en -telefoon of telefoonvergoeding;

• veel vrijheid en verantwoordelijkheid binnen je functie;

• een plek in een jong en gedreven team met ongeveer 10 mensen op kantoor en vijftien parttime trainers;

• werken vanuit een monumentaal pand aan de Amsterdamse grachten, waar altijd ruimte is voor een goed gesprek over maatschappelijke kwesties en spontane borrels.

Reageren:

Solliciteren doe je door een aantal vragen te beantwoorden en je cv in te sturen. We nemen binnen twee weken na je sollicitatie contact met je op. Deze vacature sluit wanneer wij een geschikte kandidaat hebben gevonden. We kijken uit naar jouw sollicitatie!

Voor meer informatie over de functie kun je via e-mail contact opnemen met Bibi Smaal (smaal@debatinstituut.nl) of bellen naar 035-6252051.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen we niet op prijs.